Що ж таке Дари Фребеля і навіщо діткам потрібен цей набір? Частина 2.



Сьомий подарунок Фрідріха Фребеля - Квадрат, коло, трикутник


Набір плоских дощечок виготовлених з дерева. Містить 8 геометричних форм.

Вік: з 5,5 років

Коли ви зрозумієте ігровий підхід Фребеля, то можливості цього дару стануть майже безмежні.

Форми дощечок це похідні від поверхонь перших шести подарунків. До сих пір дитина розуміла поверхню, як частина твердих тіл. Тепер плоскі дощечки вводять поняття поверхні або площини, як окремий об'єкт. Це перехід від твердого тіла до плоскої поверхні.

Перші шість подарунків методики Фребеля дозволили дитині створити тривимірну мініатюру об'єктів в своєму світі. №7 дозволяє дитині представляти ці об'єкти в двовимірної формі. Це новий важливий крок у розвитку. Дитина починає придумувати абстракції, граючи з цими конкретними об'єктами. Перехід від конкретного до абстрактного розуміння не повинен відбуватися раптово, це поступовий розвиток через гру.

Всі знання засновані на попередніх знаннях. Дозвольте дитині виявити, що можна помістити дощечку 5 см квадрата на стороні 5 см куба з дару №2 або помістити 2,5 см квадрати з боків куба з дару №3. Дитина починає бачити зв'язок між твердим тілом і поверхнями.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Вводите форми по одній за раз. Таким чином, дитина зосередитися на унікальних якостях форми. Як тільки дитина познайомиться з можливостями цієї форми, перейдіть до нової.

ФОРМИ ЗНАНЬ

Різноманітність форм і кутів робить сьомий природним інструментом для вираження геометрії. Старші діти можуть відкрити поняття дробів, симетрії, протилежностей, пропорції і т. д. Форми можна комбінувати для створення безлічі геометричних форм, - пентагон, гептагон, октагон, трапеція, трапеція, ромб, ромбоїд.

Квадрат
Почніть з квадрата. Звертайтеся до запитань, щоб почати діалог: Скільки сторін має ця форма? Всі сторони однакової довжини? Скільки у них вершин (або точок)? Скільки кутів? У цієї форми є ім'я? Через бесіду ви приведете дитину до дослідження квадрата. Попросіть дитину повернути планшет і знову задайте ті ж питання. Чи має значення зміна положення планшета (або зміна кольору квадрат), відповіді завжди однакові?

Ви можете пов'язати ідеї кута і вершин і т.д. з миром. Запитайте, чи є кути де-небудь в кімнаті. Ця вправа зміцнить концепції і допоможе дитині побачити горизонтальні, вертикальні і паралельні лінії в своєму повсякденному світі. Перетворіть ці пошуки в гру або історію.

Як тільки дитина вичерпає потенціал одного квадрата, почніть роботу з двома. Квадрати можуть бути зібрані різними способами. Як тільки можливості двох квадратів вичерпані, перейдіть до трьох, потім чотири, до восьми або більше. Змішуйте два кольори в кожному квадраті.

Прямокутний трикутник
Дайте дитині один. Ця форма відрізняється від квадрата? Скільки у нього сторін? Скільки кутів? Покажіть ідею «гострих» і «прямих» кутів. Введіть другий. Покажіть, як два трикутника можуть утворювати квадрат. Яка лінія ділить його? Скільки кутів має квадрат? Чи всі сторони однакові? Чи всі кути однакові?

Прямокутний трикутник різнобічний
Порівняйте цей прямокутний трикутник з попереднім. Що у них схоже? Об'єднайте два. Що вони утворюють?

Рівносторонній трикутник
Попросіть дитину порівняти цей новий трикутник з попереднім. Це одне і теж? Досвід з формою важливіший, ніж вивчити термінологію «рівносторонній». Поєднання двох таких трикутників робить прямокутної форми, як це робили два попередніх трикутника.

Тупий трикутник


Знову порівняйте цю форму з іншими трикутниками. Що робить його іншим або незвичайним? Попросіть дитину об'єднати дві частини. Що можна зробити, поєднуючи дві частини? У цієї форми є ім'я?

ФОРМИ ЖИТТЯ

Діти представляють об'єкти з життя в двох вимірах. Почніть з невеликої кількості штук (4-6) однієї форми. Пізніше збільште кількість штук до 8-12. Як тільки дитина познайомиться з формами кожної фігури, спробуйте комбінувати кілька фігур за раз. Не забудьте обмежити кількість кожної фігури, щоб не перевантажувати дитину.

ФОРМИ КРАСИ

Цей подарунок дозволяє створювати чудові кольорові малюнки. Різноманітність кутів і форм допоможе створити складні мозаїки і візерунки. Зроблені з парної кількості шматків однакової форми (зазвичай вісім), ці творіння симетричні і можуть постійно змінюватися. Основна ідея в тому, що створене ніколи не руйнується - тільки трансформується. Фрідріх Фребель писав, - ніщо в природі ніколи не руйнується, а скоріше перетворюється у щось інше.


Восьмий подарунок Фрідріха Фребеля - Пряма



Дерев'яні палички - 2.5 см, 5 см, 7.5 см, 10 см, 12.5 і 15 см.

Вік: з 5 років


Показуйте палички на планшеті. Попросіть дитину скласти палички по 5 см уздовж квадрата розміченого на планшеті від дару №7. Можна також сформувати суцільний квадрат, поклавши багато 5 см паличок пліч-о-пліч.

5 см палички використовуються в першу чергу тому, що вони зручні для дітей. Після знайомства дитини з одним розміром, можете ввести інші. Почніть з невеликої кількості паличок (6-12) і поступово збільшуйте кількість, необхідне для гри дитини.

ФОРМИ ЖИТТЯ

Діти будуть представляти об'єкти в своєму житті в двох вимірах. Дитина не повинна точно по брошурі намагатися відтворити об'єкт, вона буде створювати об'єкт зі свого світу. Дорослий може «зазирнути» в розум дитини і зрозуміти, як той розуміє і взаємодіє зі своїм світом, запитуючи про його / її творіння. Завдяки акту створення, дитина буде розвивати впевненість у собі і краще познайомиться з фізичними властивостями світу.

ФОРМИ ЗНАНЬ

Корисно для конкретної демонстрації арифметики - додавання, віднімання, множення, ділення, більше / менше і т.д. Палички дозволяють дитині відчути ідеї верхнього / середнього / нижнього, правого / лівого, близько / далеко, вертикальний / горизонтальний, плюс різні види нахилів і кутів. Різноманітні геометричні фігури (з «подарунка №7») можуть бути сформовані за допомогою паличок. Дитина також може використовувати палички в якості одиниці вимірювання. Звертайте увагу дитини на властивості за допомогою питань. Допоможіть дитині створити власну думку про ці властивості, а не вказуйте на факти або давайте готові відповіді.

ФОРМИ КРАСИ

Почніть з меншої кількості предметів, щоб дитина змогла дослідити можливості кожного кількості. Палички дозволяють створювати прекрасні симетричні форми і візерунки. Можете продемонструвати техніку зміни кожної частини симетричної форми по черзі. Таким чином, візерунки або форми будуть прогресувати за допомогою серії простих, повторюваних модифікацій. Пізніше ви можете ввести більшу кількість і більш широкий діапазон довжин, щоб створити більш складні малюнки.



Дев'ятий подарунок Фрідріха Фребеля - Крива


Кільця діаметром 2.5 см, 3.8 см і 5 см. Півкільця діаметром 2.5 см, 3.8 см і 5 см.

Вік: з 5 років

Ви можете почати з самого великого кільця, особливо з молодшими дітьми. Ви можете взяти кільце 5 см і дати дитині помістити його на циліндр 5 см з подарунка №2. Почніть з одного кільця, потім додайте два і т.д.

Дайте дитині час сформувати враження про кільці. З кілець можна зробити красиві конструкції. Візьміть півкільце з паличкою і дозвольте дитині відзначити подібності та відмінності.

ФОРМИ ЖИТТЯ


Діти знову представляють об'єкти в своєму житті. Почніть з невеликої кількості 6-12 - одного розміру кілець або двох розмірів півкілець, збільшуйте кількість або різноманітність по мірі необхідності. Зосередьте увагу дитини на діалозі. Які об'єкти є колами? На що схожий півколо? - чаша, посмішка і т. Д. Чи є коло або криві навколо нас? Звертайте увагу на світ навколо них. Підкресліть зв'язок. Після того, як вивчена кожна форма, додайте палички, щоб можна було грати як з прямими, так і з вигнутими лініями.

ФОРМИ ЗНАНЬ

Кільця дозволяють дитині виявляти ціле / половину, діаметр / окружність, всередині / зовні і концепцію напрямку кривої (або орієнтації). Скільки сторін має коло? У кола є кути?

ФОРМИ КРАСИ

Вигнуті лінії досить гарні і заспокійливі. Дайте дитині кілька частин для початку і додайте більше по мірі необхідності. Для створення симетричного узору рекомендується починати з центральної частини і змінювати периферійні.


Десятий подарунок Фрідріха Фребеля - Точки



Дрібні різнокольорові фішки для подання точки.

Вік: з 5 років

Прогресія подарунків досягла вищого рівня абстракції - точка без розміру, по суті тільки «позиція». Фребель розумів, що дітей не можна навчити цьому абстрактному поняттю, але вони можуть самі відкрити його через гру і засвоїти ідею.

Можете ввести точку разом з кубом з подарунок №2. Почніть з одного або двох. Попросіть дитину відзначити точки на кутах куба. Хто вони? Вони не фігури чи лінії.

ФОРМИ ЗНАНЬ

Сортування і впорядкування об'єктів - основа базової математики. А точки добре підходять для цієї активності. Крім арифметичних - додавання, віднімання і т.д. Можна вивчити основні поняття геометрії через ідею положення і з'єднання точок, щоб сформувати лінію.

Папір в клітинку ідеально підійде для вивчення геометрії. Точки можуть утворювати лінії - вертикальні, горизонтальні, діагональні і т. Д. Або фігури - коло, трикутник, квадрат і т.д. Кожна лінія або форма можуть використовуватися для подання чого-небудь - людини, об'єкта - і можуть бути представлені у вигляді історії або пісні. Повторіть вправу, розмістивши точки в центрі квадратів сітки.

ФОРМИ КРАСИ
Папір в клітинку і точки можуть спонукати дитину до створення симетричних геометричних візерунків. Дозвольте дитині створювати власні малюнки та візерунки. Направте творчість дитини таким чином, щоб вона вчилась не знищувати вже створене, а змінювати і доповнювати малюнок.