Набір логічних блоків Дьенеша складається з 48 об'ємних геометричних фігур, що розрізняються за кольором, формою, розміром і товщині. Таким чином, кожна фігура характеризується чотирма властивостями. Основна мета - навчити дитину вирішувати логічні завдання на розбиття за властивостями. Навчання відбувається під час гри, цікавою, захоплюючою і пізнавальною для Вашої дитини
Для Вашої зручності ми виклали на сайт докладну інструкцію до цього набору:
Інструкція до блоків Дьенеша для дітей 2-10 років
Рекомендовано для дітей від 2 і до 10 роківРозміри: 210 х 297 ммВага: 448 гр.Виробництво: КорветМатеріал: пластмасаУпаковка: коробка картоннаМетодика Дьенеша Логічні блоки придумав угорський математик і психолог Золтан Дьенеш. Ігри з блоками Дьенеша на наочної основі знайомлять дітей з формою, кольором і розміром об'єктів, з математичними уявленнями і початковими знаннями з інформатики. Купити блоки Дьенеша варто тим батькам, які хочуть розвинути у своїх дітей логічне та аналітичне мислення (аналіз, порівняння, класифікація, узагальнення), творчі здібності, а також сприйняття, пам'ять, увагу і уяву. Граючи з блоками Дьенеша, дитина виконує різноманітні предметні дії (групує за ознакою, викладиват ряди по заданому алгоритму). Знайомство з логічними блоками Дьенеша Недостатньо просто купити дитині набір блоків Дьенеша і віддати фігури в повне користування малюка. Для початку треба познайомити дитину з блоками.
Викладіть перед дитиною набір і дайте їй можливість вивчити фігури, помацати, перебрати, потримати в ручках і пограти з ними. Трохи пізніше можна запропонувати наступні завдання:
Знайти всі фігури такого ж кольору, як викладена (покажіть, наприклад жовту фігуру). Потім можна попросити дитину показати всі блоки трикутної форми (або все великі фігури і т.д.). Попросіть малюка дати ведмедику все сині фігури, зайчику - жовті, а мишці - червоні; потім так само групуємо фігури за розміром, формою, товщині. Попросіть дитину визначити якусь фігуру за кольором, формою, розміром, товщині.
Логічні ігри та вправи з блоками Дьенеша
Перед дитиною викладається кілька фігур, які потрібно запам'ятати, а потім одна з фігур зникає або замінюється на нову, або дві фігури міняються місцями. Дитина повинна помітити зміни.Всі фігурки складаються в мішок. Попросіть дитину на дотик дістати все круглі блоки (всі великі або все товсті).Всі фігурки знову ж складаються в мішок. Дитина дістає фігурку з мішка і характеризує її по одному або декільком ознаками. Або називає форму, розмір або товщину, не виймаючи з мішка.Викладіть три фігури. Дитині потрібно здогадатися, яка з них зайва і за яким принципом (за кольором, формою, розміром або товщині).Покладіть перед дитиною будь-яку фігуру і попросіть його знайти всі фігури, які не такі, як ця, за кольором (розміром, формою, товщині).Покладіть перед дитиною будь-яку фігуру і запропонуйте йому знайти такі ж фігурки за кольором, але не такі за формою або такі ж за формою, але не такі за кольором.Викладіть перед малюком ряд фігур, чергуючи їх за кольором: червоний, жовтий, червоний ... (можна чергувати за формою, розміром і товщині). Запропонуйте йому продовжити ряд.Викладаємо фігури один за одним так, щоб кожна наступна відрізнялася від попередньої всього однією ознакою: кольором, формою, розміром, товщиною.Викладаємо ланцюжок з блоків Дьенеша, щоб поруч не було фігур однакових за формою і кольором (за кольором і розміром; за розміром і формою, по товщині і кольору і т.д ..).Викладаємо ланцюжок, щоб поруч були фігури однакові за розміром, але різні за формою і т.д.Викладаємо ланцюжок, щоб поруч були фігури однакового кольору і розміру, але різної форми (однакового розміру, але різного кольору).Кожній фігурі потрібно знайти пару, наприклад, за розміром: великий жовтий круг постає в пару з маленьким жовтим кругом і т.д.Викладаємо перед дитиною 8 логічні блоків Дьенеша, і поки він не бачить, під одним з них ховаємо «скарб» (монетку, камінчик, вирізану картинку і т.п.). Дитина повинна задавати вам навідні запитання, а ви можете відповідати тільки "так" або "ні": «Скарб під синім блоком?» - «Ні», «Під червоним?» - «Ні». Дитина робить висновок, що скарб під жовтим блоком, і розпитує далі про розмір, форму і товщину. Потім "скарб" ховає дитина, а дорослий задає навідні запитання.За аналогією з попередньою грою можна заховати в коробочку одну з фігур, а дитина буде задавати навідні запитання, щоб дізнатися, що за блок лежить в коробочці.В один ряд викладається 3 блоку Дьенеша, а в іншій - 4. Запитайте дитини, де блоків більше і як їх зрівняти.Викладаємо в ряд 5-6 будь-яких фігур. Потрібно побудувати нижній ряд фігур так, щоб під кожною фігурою верхнього ряду виявилася фігура іншої форми (кольору, розміру).Пропонуємо таблицю з дев'яти клітин з виставленими в ній фігурами. Дитині потрібно підібрати відсутні блоки.У грі в доміно фігури діляться між учасниками порівну. Кожен гравець по черзі робить свій хід. При відсутності фігури хід пропускається. Виграє той, хто першим викладе всі фігури. Ходити можна по-різному: фігурами іншого кольору (форми, розміру).Дитині пропонується викласти блоки Дьенеша по накресленої схемою-зображенні, наприклад, намальований червоний велике коло, за ним синій маленький трикутник і т.д.З логічних блоків Дьенеша можна складати площинні зображення предметів: машинка, паровоз, будинок, вежа.Мама прибирає в коробку тільки прямокутні блоки, а дитина все червоні, потім мама прибирає тільки тонкі фігури, а дитина - великі і т.д.Потрібно розподілити фігури між мамою і дитиною таким чином, щоб мамі дісталися всі круглі, а малюкові все жовті блоки. Блоки складаються в два обруча або відмічені мотузкою кола. Але як поділити коло жовтого кольору? Він повинен знаходитися на перетині двох кіл.Дитині треба підбирати блоки Дьенеша за картками, де зображені їх властивості.Дитині показують картку із зображеним на ньому одним властивістю або кількома. Наприклад, якщо дитині показується синя пляма, то потрібно відкласти всі сині фігури; синя пляма і двоповерховий будиночок - відкладаємо все сині та великі фігури; синя пляма, двоповерховий будиночок і силует кола - це сині кола - товсті і тонкі і т.д.- колір позначається плямою
- величина - силует будиночка (великий, маленький).
- форма - контур фігур (круглий, квадратний, прямокутний, трикутний).
- товщина - умовне зображення людської фігури (товстий і тонкий).
Потім завдання з картками поступово ускладнюються.
В даній статті наведені лише деякі ігри з логічними блоками Дьенеша, але насправді їх набагато більше. Також до набору з блоками додається інструкція на 8 сторінках, де можна ознайомитися з даною методикою і іграми більш докладно.
Крім відомих "блоків", розвивають логічне мислення, Дьенеша придумав казкову країну "Руританію", численні гри зі смужками, логічні ігри і "26 квіточок".
* Відповідає затвердженому переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи, в рамках концепції Нової української школи в загальноосвітніх навчальних закладах I ступеня згідно Наказу Міністерства освіти і науки України від 13.07.2017 р .. №1021 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 №988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти« Нова українська школа на період до 2029 рр.»