STEM підхід для початкової школи
Багато батьків вже знають, що значить ця абревіатура: природничі науки (Science), технології (Technology), інженерна справа (Engineering) і математика (Mathematics). У наші дні ці області стають все більш і більш затребувані в школах, починаючи вже з початкових класів. А ми все частіше задаємося питанням: в чому ж перевага даного підходу? Чим же він такий хороший?
Я б описала STEM як нову систему навчання, засновану на інноваційних технологіях 21 століття, основною метою якої розвиток у дітей мислення нового типу. Це принципово новий підхід, який разюче відрізняється від традиційної шкільної моделі навчання і грунтується на розвитку творчих та аналітичних навичок.
Стів Джобс говорив, що використання інновацій це єдиний спосіб перемагати. Навчальний простір STEM являє собою поєднання нових технологій у викладанні і гнучке середовище навчання, і спрямоване на те, щоб пробуджувати в дітях цікавість і забезпечувати їх цікавими навчальними матеріалами.
Чому наші діти якомога швидше повинні оволодіти новим типом мислення?
Завдяки виникненню інтернету за останні десятиліття наше життя зазнала значних змін. Поява все більшої кількості технологій приносить нам як нові виклики, так і нові дивовижні можливості. І вже абсолютно ясно, що діти 21 століття будуть абсолютно іншим поколінням, зовсім не схожим на нас.
Давайте подивимося на зміни, що відбулися в нашому житті за останній час завдяки технологіям.
Вони розвивалися поступово, від перших інтернет сторінок, цифрових спецефектів, електронної пошти та комп'ютерної анімації до блогів, YouTube каналів, відео-конференцій, ігор 2D. А зараз вже і соціальних мереж, онлайн телебачення та світу 3D технологій!
Стрімко мінливий високотехнологічний світ задає нову планку для умінь і здібностей людей. Простий перегляд веб-сторінок в пошуках аудіо і відео матеріалів еволюціонував до створення соціальних мереж, розсилка електронної пошти зросла до дистанційної освіти, а проста анімація перетворилася в віртуальне життя в форматі 3D.
Вищезазначені області як і раніше залишаються простором для постійних інновацій. Тому сучасні тенденції в галузі освіти спрямовані на розвиток в дітях новаторського мислення.
Навчальний простір STEM надає людям ефективний навчальний інтерактивно підхід спільно з самопідготовкою і умінням працювати в команді.
Розглянемо навчальний процес: що тут відрізняється від традиційного типу навчання і як розвивають дитяче мислення.
Наприклад, ось як у другому класі дається тема «навколишнє середовище». Спочатку діти дивляться короткий документальний фільм, грають в ігри або роблять спеціальні завдання з викладачем. У них з'являється уявлення про різні живих істот і природних зонах, разом вони малюють їх або роблять вироби на цю тему, таким чином діти отримують знання дослідним шляхом. Потім вони вивчають кожну тему окремо: малюки дивляться відео, слухають аудіо-записи, переглядають потрібні сайти в інтернеті, це час для самопідготовки.
Потім дітей тестують, щоб визначити, наскільки добре вони розібралися в цій темі, і вже після цього учні самі роблять аудіо- або відео-матеріали або пишуть в свій власний блог на тему навколишнього середовища. Цей етап називається створенням сенсу. І фінальний крок, весь клас разом знімає 10 хвилинне відео по темі змін у навколишньому середовищі, а саме: як зменшити викиди вуглекислого газу. На даному етапі всі діти показують свої знання з теми (все те, чого вони навчилися).
Звичайно ж, ви бачите, що STEM підхід значно відрізняється від традиційного:
- Діти приділяють більше часу самопідготовки, вчаться знаходити проблеми і вирішувати їх самостійно.
- Діти діляться між собою своїм вдалим і невдалим навчальним досвідом, працюють разом над проектами або вирішенням певних проблем.
- Однокласники допомагають і підтримують один одного, вирішуючи навчальні завдання за допомогою нових навичок і знань.
В кінцевому підсумку STEM підхід перш за все спрямований на розвиток навичок навчання, а не зазубрювання матеріалу, даного викладачем. В основі нього лежать: здатність до створення нових ідей, навички самопідготовки, спільна робота, постійне виправлення помилок і рішення навчальних задач.