Вільний простір Монтессорі

    Малюкам та дітям з особливими освітніми потребами необхідна особливо підготовлене ​​розвиваюче середовище, яке має на увазі особливий побут і велику кількість дидактичних матеріалів, що сприяють їх сенсорному розвитку. Зони Монтессорі побудовані таким чином, щоб дитина мала можливість гармонійно розвиватися у всіх напрямках.

ЗОНИ МОНТЕССОРІ 


    Зона побутової діяльності - це зона реального житті. 
Тут дитина вчиться здійснювати життєво необхідні дії: чистити, мити, одягатися, вирізати та ін. Під час заняття тренується увагу, розвивається моторика. 


    Зона сенсорного розвитку. Тут діти вчаться розрізняти предмети за різними характеристиками: розміром, вагою, висотою, формою. Спочатку їм доводиться робити співвідношення візуально, виділяючи характерні особливості. А також розвиток нюху, дотику, слуху, зору, тактильних відчуттів. 


    Зона вправ з водою. Тренуються навички користування водою: переливання її з різних ємностей і різними способами: ложками, за допомогою губок, банками. Також допускається можливість діставати предмети з таза з водою. Переважно в цьому процесі задіяні кульки і гудзики. 

    Зона для розвитку дрібної моторики. Тут різні матеріали, для пальчикової тренування: шнурівки, намистини, вкладиші і т.д. З ними проводяться прості, але корисні дії: зав'язування-розв'язання, намотування-розмотування, закручування-розкручування, вижимання і ін. 

    Зона продуктивного образотворчого мистецтва. 
Малювання різними методами: пальчиками, кистями, крейдою тощо. Тут не стоїть завдання освоїти техніку малювання в звичному розумінні, головне художньо прожити образ. Дитина сама вибирає матеріали і способи передачі. 

    Зона розвитку мовлення. Тут діти мають можливість розширити свій словниковий запас, в розвитку фонематичного слуху, вони поступово готуються до оволодіння письмом, освоюючи друковані та письмові букви за допомогою рухомого алфавіту. 

    Зона космосу для активізації розумового розвитку і створення цілісної картини світу з посібниками, спрямованими на осягнення основ мови, математики, ботаніки, анатомії, географії та інших наук. 

    Зона для розвитку координації, тренування вестибулярного апарату, м'язів і спритності рухів. 

    Успішність фізичного, розумового та емоційного розвитку в значній мірі залежить від рівня сенсорного розвитку дітей:

  • по-перше, наскільки добре дитина чує, бачить, відчуває навколишній світ; 
  • по-друге, наскільки якісно вона може оперувати цією інформацією; 
  • по-третє, наскільки точно вона ці знання може висловити у мові. 


    Заняття в Монтессорі середовищі дозволяють стимулювати зорову, слухову, тактильну модальність і використовувати цю стимуляцію тривалий час, оскільки в даних умовах використовується масований потік інформації на органи чуття і аналізатор, а сприйняття стає більш активним.